25 maart 2014

Concertbezoek: In A World Like This Tour

Na een tijdelijke break-up zijn de Backstreet Boys weer helemaal terug. Dit bewees mijn favoriete boyband al met de release van het album In A World Like This. En ik ben niet de enige die Nick Carter, Brian Littrell, AJ McLean, Howie Dorough en Kevin Richardson na al die jaren nog een warm hart toedraagt, want de heren stonden 24 maart in een uitverkochte Ahoy.  
The Exchange verzorgt maandagavond het voorprogramma. De Amerikaanse vocal popgroep weet, voornamelijk met covers, het publiek lekker mee te krijgen en is daarmee een prima warming-up voor de hoofdact. De zaal zingt en klapt vrolijk met de a capella-act mee, wat The Exchange weer energie geeft om nog meer te knallen.

De echte hitte vindt plaats als de Backstreet Boys op het podium verschijnen. Het geluid vanuit de zaal, die voornamelijk gevuld is met vrouwen van middelbare leeftijd, is vergelijkbaar met het gegil dat de tienermeisjes produceerden tijdens het concert van Justin Bieber. Door de heren gooien de dames alle remmen los.

Het gegil maakt echter snel plaats voor zang als de heren, die vocaal nog steeds sterk zijn, de bekende ballads performen. Nummers als I'll Never Break Your Heart, As Long As You Love Me en Show Me The Meaning Of Being Lonely worden massaal meegezongen. De boyband raakt bij sommigen zelfs zo'n gevoelige snaar dat er om me heen een paar tranen te zien zijn.

Naast de rustige tracks is er uiteraard ook ruimte voor uptempo songs. De perfecte gelegenheid om de het publiek flink op te zwepen en de eigen danskunsten te showen. De mensen in Ahoy genieten er zichtbaar van en het is dan ook een logische keuze om het concert in deze stemming af te sluiten met de bangers Everybody (Backstreet's Back) en Larger Than Life.

Al met al hebben de Backstreet Boys een show neergezet die zowel op het gebied van zang als entertainment ijzersterk is. De hoge verwachtingen hebben Nick, Brian, AJ, Howie en Kevin zelfs zo ruimschoots waargemaakt dat ik bijna met zekerheid durf te zeggen dat dit het tofste concert is dat ik ooit heb bijgewoond. Backstreet's back, alright!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten