21 juni 2011

Maak kennis met: Christina Grimmie

Zoals beloofd bij de Eerste Mijlpaal start ik een nieuw item, waarin ik artiesten probeer te belichten die voor de meeste van jullie nog volstrekt onbekend zijn. In de eerste Maak Kennis Met... wil ik jullie voorstellen aan Christina Grimmie!
Christina Grimmie is een zangeres die haar populariteit dankt aan de covers op haar YouTube-kanaal. De meeste views heeft ze gegenereerd met haar cover van Just A Dream (origineel gezongen door Nelly) in samenwerking met Sam Tsui & Kurt Schneider die ook populair zijn geworden door YouTube covers. Het is absoluut niet mijn intentie om elke coverartiest van YouTube die ook maar een beetje goed kan zingen te belichten in dit item, maar Christina is de eerste zangeres van YouTube op wie ik me (jaren terug al) geabonneerd heb, nog voordat ze heel veel views had. Ik vroeg me ook heel vaak af waarom zij nog niet was opgepikt door belangrijke mensen uit de muziekindustrie. Dit was immers wel gebeurd met vergelijkbare 'YouTube-helden' zoals Esmee Denters en Justin Bieber, die ik qua zang eerlijk gezegd minder goed vind dan Christina. Zij heeft namelijk echt een geweldige stem die erg krachtig is en ze begeleidt zichzelf ook nog eens op de piano. Naast dit talent heeft ze ook veel gevoel voor humor.

Nadat ik haar even uit het oog was verloren, niet meer geabonneerd was op haar YouTube-kanaal doordat ik zelf een nieuw account had geopend en ook nog eens andere YouTube-helden had ontdekt die filmpjes maakten met betere kwaliteit, kwam ik afgelopen maand een bericht tegen op Facebook dat me erg blij maakte. Naast het feit dat ze het nummer Price Tag van Jessie J geniaal gecoverd heeft, gaf ze voorafgaande aan het zingen van die cover in datzelfde filmpje aan dat ze eindelijk op tour zou gaan. Naast de Digitour met allerlei andere artiesten die bekend zijn door het internet, kondigde ze ook aan dat ze meegaat op tour met niemand minder dan Selena Gomez. Christina gaat het voorprogramma verzorgen tijdens de Summer Tour! Betekent dit dan eindelijk haar doorbraak?

Ze pakt dit momentum in ieder geval om op 14 juni haar eerste EP Find Me te releasen. Find Me bevat acht tracks met een lekkere R&B-sound en is zeker het beluisteren waard. Voor $5,99 kunnen Amerikanen deze geweldige EP kopen. Helaas is Find Me in Nederland (nog) niet verkrijgbaar en dus ook nog niet in Spotify te beluisteren. Vandaar dat ik hieronder haar zelfgemaakte voorproefje van de EP plaats, zodat jullie toch wat van haar 'eigen' muziek meekrijgen.

Blijf Christina Grimmie volgen, want nu je haar hebt 'gevonden' hoop ik dat je haar ook te gek gaat vinden en ik ben er van overtuigd dat zij binnen een paar jaar meedraait in de hitlijsten. Het is Esmee Denters en Justin Bieber immers ook gelukt...

1 opmerking:

  1. Inmiddels is Find Me nu ook in de Nederlandse iTunes Store te halen, dus steun Christina Grimmie en koop haar EP voor €4.99.
    http://itunes.apple.com/nl/album/find-me/id441742002

    BeantwoordenVerwijderen