12 augustus 2014

Maak kennis met: Tiffany Alvord

Het is inmiddels geen geheim meer dat ik fan ben van zangers en zangeressen die hun YouTube-kanaal vol knallen met covers van bekende liedjes. Éen van de eerste dames die mij jaren geleden wist te boeien met zo'n covervideo was Tiffany Alvord. De Amerikaanse zangeres vertolkte toen Airplanes van B.o.B en Hayley Williams op een hele toffe manier.
Jaren later heeft ze net als vele YouTube-sterren ook een stapel originele songs liggen die goed genoeg zijn voor een eigen album... En die heeft de 21-jarige zangeres vandaag uitgebracht onder de naam Legacy. Na al die covers ben ik altijd benieuwd hoe het eigen materiaal van de 'online' artiesten dan klinkt en ik moet zeggen dat de liedjes van Alvord zeker niet tegenvallen. De veertien tracks op haar debuutalbum zijn voornamelijk vrolijke uptempo liedjes en daar ligt volgens mij ook haar kracht. Het is te hopen dat ze met dit album het internet ontstijgt, want wat zou het mooi zijn als zij écht doorbreekt na al die jaren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten