23 mei 2012

Albumshine: Unchained

De Zweedse zangeres Molly Sandén is voor velen nog onbekend, maar er zijn maar weinig artiesten van wie ik al zo lang fan ben. In 2006 deed zij namens Zweden mee aan het Junior Songfestival waar ze me gelijk raakte door haar stem. Van haar Zweedse inzending Det Finaste Någon Kan Få verstond ik immers weinig. Jarenlang is zij Zweedstalige liedjes blijven uitbrengen met als hoogtepunt haar debuutalbum Samma Himmel. Deze taalbarrière is echter nooit een reden geweest om haar niet meer te volgen. Dit was voor mij juist het bewijs dat echt goede muziek altijd weet te raken, ongeacht in welke taal het wordt vertolkt. Het enige probleem was dat haar muziek hierdoor niet in Nederland werd uitgebracht.
Gelukkig geldt dit wel voor haar nieuwe album Unchained. De titel verraadt al dat het dit keer wel Engelstalig is. De titel vertelt ons ook dat Molly met dit album een ruigere weg wilt inslaan. Dit is in mijn ogen ook gelukt met Unchained. Je hoort in de muziek meer invloeden van dance terug en de liedjes sluiten prima bij het concept aan van een jongedame die haar eigen weg kiest. Gelukkig hoor je ook nog veel van Molly Sandén terug wat haar voor mij zo bijzonder maakt. De prachtige stem die de gevoelige ballads van het album als geen ander kunnen zingen en de krachtige uithalen die daarbij horen. Ik ben in ieder geval heel tevreden over dit album en hoop dat dit het begin is van een grote, internationale carrière.

Tracklist:
1. Rollercoaster
2. Kill This Love
3. Mirage
4. This Party
5. A Little Forgiveness (with Christopher)
6. Unchained
7. Why Am I Crying
8. Green Light
9. My Hands Around My Heart
10. Spread a Little Light
11. Why Am I Crying [Acoustic]

Het album staat op Spotify waar deze gratis te beluisteren is. Ook is deze verkrijgbaar via iTunes, waar je deze kan kopen om Molly Sandén te supporten. Hoe meer support en waardering, des te meer voldoening zal de artiest halen uit het feit dat deze muziek maakt en er langer mee door wil gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten