13 mei 2011

Songfestivalcommentator 2011 (halve finale 2)

Heel Nederland heeft weer een reden om over het Songfestival heen te vallen: ook de 3JS hebben de finale niet weten te bereiken! Hoewel het liedje ijzersterk is en de band beweert dat ze alles uit de act hebben gehaald, was dit niet voldoende om Europa te overtuigen. Naast Nederland zijn ook mijn eerder genoemde favorieten Bulgarije en Slowakije gesneuveld, waardoor er al 3 landen uit mijn persoonlijke top 5 (eerder ook al Kroatië) zijn uitgeschakeld. Ook voor België, Cyprus, Macedonië, Israël, Wit-Rusland en Letland was de halve finale het eindstation.
De tien landen die wel een finaleplaats hebben behaald, zijn Estland, Roemenië, Moldavië, Ierland, Bosnië en Herzegovina, Denemarken, Oostenrijk, Oekraïne, Slovenië, Zweden.
Ook donderdagavond heb ik mijn volgers via mijn Twitter flink getrakteerd op songfestivalcommentaar. Voor wie dat gemist heeft, zet ik mijn tweets per act weer op een rijtje:

1. Dino Merlin - Love In Rewind (Bosnië & Herzegovina)
2. Nadine Beiler - The Secret Is Love (Oostenrijk)
3. 3JS - Never Alone (Nederland)
4. Witloof Bay - With Love Baby (Belgie) 
5. Twiins - I'm Still Alive (Slowakije)
6. Mika Newton - Angel (Oekraïne) 
7. Zdob Si Zdub - So Lucky (Moldavië) 
8. Eric Saade - Popular (Zweden)
9. Christos Mylordou - San Aggelos s'Agapisas (Cyprus) 
10. Poli Genova - Na Inat (Bulgarije)
11. Vlatko Ilievski - Rusinka (Macedonië)
12. Dana International - Ding Dong (Israël)
13. Maja Keuc - No One (Slovenië)
14. Hotel FM - Change (Roemenië)
15. Getter Jaani - Rockefeller Street (Estland)
16. Anastasiya Vinnikova - I Love Belarus (Wit-Rusland) 
17. Musiqq - Angel In Disguise (Letland) 
18. A Friend In London - New Tomorrow (Denemarken) 
19. Jedward - Lipstick (Ierland)
Dit betekent dat er 25 landen het zaterdag tegen elkaar op gaan nemen om de titel van het beste lied het Eurovisie Songfestival 2011. Uit de eerste halve finale zijn dit Servië, Litouwen, Griekenland, Azerbeidzjan, Georgië, Zwitserland, Hongarije, Finland, Rusland en IJsland. Uit de tweede halve finale zijn dit Estland, Roemenië, Moldavië, Ierland, Bosnië en Herzegovina, Denemarken, Oostenrijk, Oekraïne, Slovenië, Zweden. Deze lijst wordt gecompleteerd met de 5 landen die al rechtstreeks toegang hebben tot de finale: Frankrijk, Italië, Groot-Brittannië, Spanje en Duitsland.

Omdat er uit mijn top 5 van dit jaar al 3 liedjes zijn afgevallen in de halve finale, maak ik een nieuw lijstje met enkel liedjes uit de finale. 
Top 5 beste songfestival finalenummers 2011:
2. Maja Keuc - No One (Slovenië)
3. Blue - I Can (Groot-Brittannië)
4. Ell & Nikki - Running Scared (Azerbeidzjan)
5. Mika Newton - Angel (Oekraïne)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten