21 april 2012

Maak kennis met: The Saturdays

Meidengroepen zijn weer helemaal hip en dat moet iedereen weten! Gisteren publiceerden Coen & Sander nog de Girl band top 17 en nu wil ik aandacht besteden aan een meidengroep die hier eigenlijk ook in thuishoort: The Saturdays! De groep is in 2007 gevormd en bestaat uit de prachtige dames Una Healy, Mollie King, Frankie Sandford, Vanessa White en Rochelle Wiseman. De meiden uit Engeland doen het in eigen land erg goed met een aantal top 10-noteringen, maar daarbuiten kunnen ze nog een hoop winst boeken. Ook in Nederland zijn er nog weinig mensen die The Saturdays kennen. Zelfs de samenwerking met Flo Rida heeft ze nog niet het beoogde succes opgeleverd.
Toch is deze samenwerking wel de manier waarop ik deze dames heb ontdekt. Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik toen niet direct gecharmeerd was van de meiden. Het kwam over als de zoveelste meidengroep met dance-invloeden. Hoewel ze op deze voet zijn verder gegaan, ben ik er langzaam toch van gaan houden. Dit is naar mijn mening echter niet de kracht van de groep. Op het laatst verschenen album On Your Radar zijn het namelijk de schitterende ballads die er het meest positief uitspringen. Hier komt namelijk schitterend naar voren dat elke individuele zangeres over een prachtige stem beschikt. Toch begrijp ik wel dat er gekozen wordt voor de uptempo nummers met dance-invloeden; hier valt namelijk het commerciƫle succes te behalen. En dit succes gun ik ze ook van harte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten