23 juli 2011

Forever 27 Club

Zangeres Amy Winehouse is 23 juli 2011 dood aangetroffen in haar woning. De Britse zangeres die al jaren negatief in het nieuws was vanwege verschillende schandalen is op 27-jarige leeftijd overleden! Hiermee voegt ze zich bij de Forever 27 Club; dit is in de loop der jaren een verzamelnaam geworden voor beroemde artiesten die allemaal stierven op 27-jarige leeftijd. Andere artiesten die behoren tot dit gezelschap zijn onder andere Jimi Hendrix,  Robert Johnson, Janis Joplin, Jim Morrison en Kurt Cobain. Allen stierven zij toen ze 27 jaar waren. Oorspronkelijk gold deze lijst alleen voor invloedrijke artiesten, maar tegenwoordig worden ook andere beroemdheden in deze lijst opgenomen.
Rust er een vloek op 27-jarige artiesten? Kun je als artiest maar beter doorbreken na je 27e? Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon puur toeval is dat al deze artiesten gestorven zijn op deze leeftijd, al vind ik Amy Winehouse ook weer zo'n gekke chick dat een duiveltje in mij zegt dat ze met opzet wilde sterven op 27-jarige leeftijd om zo ook tot de Forever 27 Club te behoren. Hoewel ik geen fan ben van Amy Winehouse en ik na al die schandalen #AmyWinehouseMoe begon te worden, vind ik wel dat ze respect verdient te krijgen voor de muziek die ze heeft gemaakt.

R.I.P. Amy Winehouse!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten