Terwijl haar leeftijdsgenoten zich profileren met muziek die zich richt op jongeren, bewijst Birdy dat je niet volwassen hoeft te zijn om volwassen muziek te maken. De transformatie van kinderartiest naar volwassen artiest, zoals bijvoorbeeld Miley Cyrus die nu ondergaat, hoeft zij hierdoor niet door te maken.
Dat Birdy met haar muziek ook echt volwassenen bereikt, wordt 5 november duidelijk wanneer ze in een uitverkochte Melkweg staat met heel divers publiek. De zaal staat namelijk vol met zowel jonge meiden, tieners, studenten als volwassenen. Toch knap om zo'n brede doelgroep aan te spreken als 17-jarige.
Voor voorprogramma Richard Judge is het publiek dinsdagavond duidelijk niet gekomen. Hoewel de singer/songwriter catchy liedjes speelt, krijgt hij de zaal er niet stil mee. Veel mensen missen hierdoor dat Judge een prima zanger is die vooral met het nummer Years indruk maakt.
Na een korte pauze zorgt hoofdact Birdy er wel voor dat het publiek erbij blijft. Zonder aankondiging blaast de zangeres de zaal samen met haar band omver met haar openingsnummer. Hiermee trekt ze gelijk de volle aandacht, zeker omdat je van Birdy toch meer rustige pianoliedjes verwacht.
Toch maakt de 17-jarige de meeste indruk als ze achter de piano kruipt en in haar eentje een schitterende ballad zingt. Haar schitterende stem komt hierdoor gewoon veel beter naar voren. Vooral haar vertolking van No Angel bezorgt kippenvel en bij Skinny Love worden uiteraard ook wat traantjes weggepinkt.
Minpunten zijn de weinige interactiemomenten en het feit dat Birdy weinig uitstraalt als ze achter de microfoon staat. De zangeres komt zittend achter de piano toch het beste tot haar recht, terwijl ze schitterende ballads zingt. Maar al met al heeft de 17-jarige Birdy een prima optreden gegeven met heel wat kippenvelmomenten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten