21 februari 2012

Drie keer is scheepsrecht, einde Feminnem

De meidengroep Feminnem, vooral bekend van het Songfestival, heeft besloten om uit elkaar te gaan. Voor velen is Feminnem volslagen onbekend, maar de mensen die me kennen weten dat ik een liefhebber ben van deze fantastische meidengroep. Ook zijn ze weleens voorbij gekomen op Quintars Musicblog. Met 777 plays sinds 2010 is Feminnem zelfs de op een na meest afgespeelde artiest door mij. Helaas komt er aan alles een eind.
Feminnem ontstond in 2004 na de Kroatische variant van Idols. Finalisten Neda, Pamela en Ivana vormden de meidengroep. Internationaal werd Feminnem bekend met hun deelname aan het Songfestival in 2005. De inzending Call Me was een tribute aan de Zweedse groep ABBA. Na het debuutalbum Feminnem Show besloot Ivana solo verder te gaan en werd ze vervangen door Nikol. Tijdens het opnemen van het tweede album Lako Je Sve werd besloten om Nikol te vervangen door Nika. Nikol paste niet helemaal bij Feminnem en ging later ook voor een solocarrière. Ze is nog wel op sommige nummers van het album te horen.

In 2010 kwamen ze op mijn radar toen ze weer meededen aan het Songfestival. Hun inzending Lako Je Sve was zo prachtig dat ik direct al hun werk op het internet heb opgezocht. Hiervan werd ik spontaan fan: drie beeldschone vrouwen, met geweldig mooie stemmen die hele sterke liedjes zingen. Helaas kwamen ze niet door de halve finales. Nadien brachten ze nog een Engelstalige versie uit van Lako Je Sve genaamd Easy To See. Vervolgens kwamen er nog twee singles. Helaas waren dit de laatste singles en besloot Nika om uit de groep te stappen om te werken aan haar solocarriere en haar relatie door te verhuizen met haar vriend naar Moskou. De overige dames en het management hebben hierna besloten definitief uit elkaar te gaan zodat ieder zijn eigen weg kan gaan. Ze moesten immers al twee keer een zangeres vervangen, dan is drie keer scheepsrecht. Ik vind het heel jammer dat Feminnem geen muziek meer zal maken, want dat konden ze toch verdomd goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten